Przyczepa z przesuwną ścianą PRONAR T902

original_1832123911_pronart902website1

Szczegóły

Innowacyjny system wyładunku! Pierwsza polska przyczepa, która pozwala na rozładunek towarów poprzez ich przesuwanie ścianą przednią skrzyni ładunkowej. Konstrukcja sprawdzi się i w niskich budynkach, na dużych pochyłościach terenu lub przy silnym wietrze, gdzie nie sprawdzają się standardowe wywrotki. Przyczepa Pronar T902 w przeciwieństwie do swojej
siostry Pronar T900 jest przyczepą „krótką”, zbudowaną na osi tandemowej. Jej przednia oś jest sztywna, tylna kierowana co gwarantuje mniejszą zużywalność opon i łatwiejsze manewrowanie pojazdem. Stabilność i wytrzymałość zapewniają zastosowane do budowy podwozia zespawane profile zamknięte.
Przyczepę T902 można w bardzo prosty sposób całkowicie opróżnić – w ostatniej fazie wyładunku ściana przesuwna zostaje
uniesiona w górę za pomocą pary siłowników hydraulicznych.


 

CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 24000 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 23000 kg
Ładowność: 16000 kg
Masa własna: 7000 kg
Pojemność ładunkowa: 30,8 m 3
Powierzchnia ładunkowa: 16,8 m 2
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 7100 mm
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 2370 mm
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 9100/2550/3500 mm
Wysokość ścian skrzyni: 2000 mm
Grubość blachy podłogi/ściany: 4/4 mm
Wysokość platformy od podłoża: 1500 mm
Rozstaw kół: 2200 mm
Zawieszenie: Resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla 3000 kg
Rozmiar ogumienia: 550/60-22,5
Prędkość konstrukcyjna: 40 km/h
System rozładunku: Przesuwanie + wywrót ściany
Cylinder teleskopowy (zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) 30l/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 124,8/91,7 KM/kW
Kąt wywrotu ściany przesuwnej: 55 °

WYPOSAŻENIE STANDARDOWE

- Skorupowa skrzynia ładunkowa
- Ściana przesuwna wyposażona w elastomerowe uszczelniacze zapewniające szczelność
- Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili
- Uniwersalny dyszel sztywny amortyzowany resorem stalowym do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika
- Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
- Podpora dyszla teleskopowa z dwustopniową przekładnią
- Zawieszenie tandem na resorach parabolicznych z rozstawem osi 1810mm, z przednią osią sztywną i tylną osią kierowaną czynnie, hamulce bębnowe o wymiarach 400×140,
- Osie na 60 km/h
- Instalacja hydrauliczna skrętu z ręczną pompką do napełniania układu, z dwoma manometrami
- System połączenia układu skrętu z ciągnikiem zgodny z ISO 26402 (przyczepa nie jest wyposażona w układ skrętu ciągnika)
- Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
- Postojowy hamulec ręczny z korbą
- Tylne zabezpieczenie, z homologacją typu WE, składane
- Błotniki plastikowe osłaniające przednie i tylne koła
- Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
- Instalacja elektryczna z bocznymi światłami obrysowymi
- Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
- Instalacja hydrauliczna przesuwu ściany przedniej z funkcją automatycznego wywrotu o kąt 55° w ostatniej fazie rozładunku
- Przewody hydrauliczne oznaczone kolorami w celu łatwej identyfikacji ich przeznaczenia
- Składana drabinka ułatwiająca dostęp do skrzyni ładunkowej
- Okna na ścianie przesuwnej
- Hydraulicznie podnoszona klapa tylna z automatycznym dociskiem
- Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
- Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
- Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
- Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR