Zastosowanie przyczep objętościowych o dużej pojemności daje olbrzymie oszczędności w procesie dostarczania transportowanej masy do punktów jej magazynowania lub przetwarzania. Przyczepa PRONAR T400 to przyczepa objętościowa służąca do przewozu biomasy. Nadwozie przyczepy zbudowane jest ze skręcanej konstrukcji ramowej usztywniającej ściany z ocynkowanego profilu trapezowego. Podłoga skrzyni ma kształt trapezowy, a tylna część skrzyni jest szersza od części przedniej, co gwarantuje szybki i pewny wyładunek materiału zabezpieczając przed zaklinowaniem. Wyładunek materiału odbywa się za pomocą czetrołańcuchowego przenośnika podłogowego. W przyczepie T400 zastosowano zawieszenie typu tandem z kierowaną biernie tylną osią, dzięki czemu podczas skręcania przyczepa nie niszczy darni.
CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA
Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita: 23000 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 22000 kg
Ładowność: 14550 kg
Masa własna: 7450 kg
Pojemność ładunkowa: 40 m3
Powierzchnia ładunkowa: 16,84 m2
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 8000 mm
Szerokość podłogi skrzyni ładunkowej wewnątrz: Trapez 2080/2130 mm
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość): 10100/2900/3950 mm
Wysokość ścian skrzyni: 2260 mm
Grubość blachy ścian bocznych: 0,75 mm
Wysokość podłogi skrzyni ładunkowej od podłoża: 1690 mm
Rozstaw kół: 2200 mm
Rozstaw osi: 1810 mm
Zawieszenie: Tandem na resorach parabolicznych z biernym układem skrętu
Obciążenie oka dyszla: 2000 kg
Rozmiar ogumienia: 700/50-26,5
Prędkość konstrukcyjna: 40 km/h
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika 160/118 KM/kW
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE
- Skrzynia ładunkowa z przykręcanymi ścianami, przystosowana do dodatkowego zamontowania walców dozujących,
- napędu walców dozujących i wału przegubowo teleskopowego
- Ściany z profili trapezowych z powłoką ALU-CYNK
- Płyta podłogowa drewniana z metalowymi prowadnicami łańcuchów przenośnika
- Ściana tylna podnoszona hydraulicznie
- Ściana przednia ażurowa
- Nadstawa przednia ażurowa odchylana hydraulicznie
- Linki spinające ściany
- Mechaniczne ryglowanie ściany tylnej
- Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili zamkniętych
- Dyszel sztywny amortyzowany elastomerami, do łączenia z dolnymi zaczepami ciągnika
- Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
- Rodzaj podpory dyszla: prosta, mechaniczna, teleskopowa
- Sterowanie hydrauliczne z rozdzielacza ciągnika
- Podajnik podłogowy: 4-łańcuchowy, listwowy
- Napęd podajnika podłogowego: hydrauliczny, podwójny, z dwóch stron przyczepy
- Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa lub jednoprzewodowa
- Instalacja hamulcowa hydrauliczna alternatywnie
- Postojowy hamulec ręczny z korbą
- Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
- Instalacja oświetlenia 12V
- Błotniki nad kołami
- Tylne urządzenie najazdowe, odkładane
- Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
- Kolorystyka malowania ramy dolnej, dyszla, osi, błotników, belki tylnej: czerwony RAL 3000 PRONAR
- Kolorystyka malowania skrzyni ładunkowej: zielony RAL 6010 PRONAR
- Kolorystyka profilowanych ścian bocznych: naturalny ALUCYNK