W przyczepie zastosowano skrzynię ładunkową z mocnymi płytami podłogowymi, a wytrzymałe, profilowane ściany są ryglowane centralne. Wyposażona jest w mechanizm trójstronnego. Szyber zsypowy w ścianie tylnej ułatwia rozładunek płodów i materiałów rolniczych, czy sypkich materiałów budowlanych (np. piasek), a odległość między platformą a podłożem (między 1142 mm a 1270 mm) znacząco ułatwia załadunek. Konstrukcja ramy podwozia oparta jest na wytrzymałych, prostokątnych profilach zamkniętych, co zapewnia wytrzymałość. Prędkość konstrukcyjna przyczepy PRONAR PT612 wynosi 40km/h, do wyboru jest instalacja hamulcowa pneumatyczna lub hydrauliczna. Zawieszenie, osie, resory paraboliczne oraz oświetlenie zostały tak zaprojektowane, by spełnić wymogi prędkości konstrukcyjnej. Do produkcji użyto materiałów wysokiej jakości, m.in. nowoczesnych dwuskładnikowych powłok lakierniczych. Transport za pomocą przyczep dwuosiowych jest popularny zarówno w rolnictwie, jak i w gospodarce komunalnej.
Grupa przyczep o szerokości paletowej została wyróżniona przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w 2012 roku.
DANE TECHNICZNE
* Technicznie dopuszczalna masa całkowita: 17000 kg
* Dopuszczalna masa całkowita: 16300 kg
* Ładowność: 12000 kg
* Masa własna: 4200 kg
* Pojemność ładunkowa: 15,4 m³
* Powierzchnia ładunkowa: 11 m²
* Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 4545 mm
* Szerokość skrzyni ładunkowej wewnętrzna: 2420 mm
* Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/wysokość): 6720/2550/2720 mm
* Wysokość ścian skrzyni: 600 + 600 mm
* Grubość blachy podłogi/ściany: 5/2,5 mm
* Wysokość platformy od podłoża: 1270 mm
* Rozstaw kół: 1900 mm
* Zawieszenie: Resory paraboliczne
* Rozmiar ogumienia: 385/55 R22,5 RE (drogowe)
* Prędkość konstrukcyjna: 40 km/h
* System wywrotu: trójstronny Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) 1980mm/18l/200bar
* Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 89/65,7 KM/KW
* Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki): 50/46º
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE
- Skrzynia ładunkowa z uniwersalnym systemem otwierania ścian, z centralnym ryglowaniem ścian
- Konstrukcja skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET
- Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili zamkniętych
- Rodzaj dyszla: dyszel trójkątny z regulowaną sprężyną podtrzymującą
- Rodzaj zaczepu dyszla: sztywny z okiem 40 mm
- Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
- Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa lub jednoprzewodowa
- Osie na 60 km/h
- Instalacja hamulcowa hydrauliczna alternatywnie
- Postojowy hamulec ręczny z korbą
- Instalacja oświetlenia 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
- Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
- Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
- Instalacja wywrotu z zaworem odcinającym
- Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu z zawiesiem przegubowym
- Ściany z wysokiej jakości, mocnych, profili PF 600 mm z obrzeżem 60 mm, wykonanych z wykorzystaniem
zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, z odkuwanymi zawiasami i zamkami
- Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową
- Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
- Boczne listwy napinane wzmacniające ściany
- Boczne listwy napinane wzmacniające nadstawy
- Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na promienie UV
- Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
- Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR
- Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
- Błotniki kół tylnych
- Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
- Wzmocniona płyta podłogowa z centralnym ryglowaniem ścian.
Rodzaj zaczepu dyszla: sztywny z okiem 40 mm
Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa lub jednoprzewodowa
Osie na 60 km/h
Instalacja hamulcowa hydrauliczna alternatywnie
Postojowy hamulec ręczny z korbą
Instalacja oświetlenia 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
Instalacja wywrotu z zaworem odcinającym
Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu z zawiesiem przegubowym
Ściany z wysokiej jakości, mocnych, profili PF 600 mm z obrzeżem 60 mm, wykonanych z wykorzystaniem
zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, z odkuwanymi zawiasami i zamkami
Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową
Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
Boczne listwy napinane wzmacniające ściany
Boczne listwy napinane wzmacniające nadstawy
Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na promienie UV
Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
Błotniki kół tylnych
Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
Wzmocniona płyta podłogowa z centralnym ryglowaniem ścian.